Netzwerkkarte nach Installation von OpenSUSE 42.1 leap nicht konfiguriert

8alym

New Member
Hallo zusammen.

Ich habe OpenSUSE 42.1 leap auf meinem neuen Lenovo Thinkpad T480s installiert. Nach der Installation konnte ich allerdings nicht aufs Wifi zugreifen, bzw. es wurden gar keine Verbindungen angezeigt.

In den Yast2 Network settings sehe ich folgendes:

Intel Ethernet controllerBusID: 0000:00:1f.6

Unable to configure the network card because the kernel device (eth0, wlan0) is not present. This is mostly caused by missing firmware (for wlan devices). See dmesg output for details.

Hat irgendjemand eine Idee was das bedeutet? Ich bin ganz neu bei Linux und hab noch überhaupt keine Übersicht über all die Netzwerkeinstellungen.

Ich bin für jede Hilfe sehr dankbar!

Sauerland

Member
Nur als Info:
Lade dir das Leap 15.0 (oder gar das Leap 15.1 beta, noch 11 Tage bis zur eigentlichen Veröffentlichung)-ISO herunter und installiere das.
Dort ist ein neuerer Kernel der evtl. deine Netzwerkarte unterstützt.

Denn Leap 42.1 ist total out:

8alym

New Member
Hi Sauerland

Danke für deine Antwort. Genau das war das Problem. Ich habs eben geschafft mit leap 15.0 und alles funktioniert bestens!

Jeroddow

New Member
Best Essay Writing Service - EssayErudite.com

Looking for the best essay writing service can turn into a pain in the neck especially if you are not an experienced essay buyer.
EssayErudite.com is well known among students from the USA, UK, Canada and Australia.
We provide a superior writing assistance and handle all types of academic papers ranging from dissertations and thesis statements to reviews and coursework.
Whatever the challenge is, you can always count on us.

argumentative essay topics
essay writing service
essay writing service
best essay writing service
correct my essay

Jeroddow

New Member

Looking for the best essay writing service can turn into a pain in the neck especially if you are not an experienced essay buyer.
EssayErudite.com is well known among students from the USA, UK, Canada and Australia.
We provide a superior writing assistance and handle all types of academic papers ranging from dissertations and thesis statements to reviews and coursework.

write essays for me
essay writing service
essay writing service
dissertation writing help
buy essays online

Jeroddow

New Member

cheap essay writing service
thesis writing service
informative essay topics
edit my essay
essay writing service

Jeroddow

New Member

college paper writing service
type my essay
write my thesis
research paper topics
thesis help online

AldenOt

New Member
Write Essay For Me - EssayErudite.com

Can You write essay for me ? How many times do students worldwide ask this question without finding an answer?
We'd rather not check the official statistics. At the same time, essays appear to be probably among the most popular academic assignments.
Students from various education establishments need to complete them constantly. If you are among those lucky ones, feel free to contact our customer service department and opt for an essay writing help.

paper writing service
cheap essay writing service
write my thesis
college essay help
do my essay

Oben